Julhälsningar från Gäst DT Ulrika!

Julpaketet innehåller massor av inspirerande godsaker, det är välfyllt och mycket att leka med.


LO

Till layouten har jag använt "Christmas is ... Luster Snowflakes" från Cloud9Design. Kanterna är rivna och distressade och på sina ställen skymtar det ljuvliga "Christmas is ... Sparkle Gifts Galore" från samma tillverkare. Punchinella har jag aldrig arbetat med förut, men det kommer jag att göra igen, det kan jag lova. Det är ett jätteroligt material! Här har jag klippt lite ojämna kanter av den röda punchinellan och gett den lite rimfrost med hjälp av glitterlim. Chipboard-bokstäverna som kommer med i paketet har härliga former och har fått ett lager silvrigt glitter på sig.



 **
Klicka på bilderna för att se dem större

Korten

Pappret "Naughty & Nice - Seasons of Joy" från Scrapworks är randigt och ger massor möjligheter att använda hela partier eller enstaka ränder. Pappret i sig är så härligt att det räcker med bara några remsor monterade på en kortbas av cardstock för att få en härligt "julig" effekt.


  **


Punchinellan är gnistrande tjusig, och tillsammans med filtbandet blir det ett enkelt och stilrent kort.





Chipboard-bokstäverna passar också fint på kort, här har jag klätt in dem med den supersnygga baksidan av "Naughty & Nice"-pappret. Klippt i små ojämna bitar passar punchinellan också under knappar, nästan som kronblad under en blomma.




 **


Pappret "Sparkle Gifts Galore" är som en enda stor pakethög! Här har jag klippt längs konturerna av paketen och monterat på höjden på ett avlångt kort för att ytterligare förstärka illusionen av en julklappshög. Jag har klippt ut några av de texter som finns "Naughty & Nice"-pappret och använt som julhälsningar på ett par kort. Superbra om man inte har stämplar eller vill använda sin egen handstil!





Juliga hälsningar,


Ulrika




Kommentarer
Postat av: Karin- Essmo

Vilken underbar layout!

& korten är ju bara såååå snygga! =)

2008-11-12 @ 18:54:16
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Maria Ammar (mammaria79)

Vad jättefint det blev med det sydda! =0)

2008-11-14 @ 15:56:23
URL: http://mariaammar.blogg.se/
Postat av: Kicki

Kanonfina alster! Snyggt!! :0)

2008-11-16 @ 13:35:38
URL: http://kickansblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0